Happy Halloween - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu Happy Halloween - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu

Happy Halloween

Door: Jetske

Blijf op de hoogte en volg Jetske

18 Oktober 2013 | Ierland, Carlow

Wat een super weken zeg, de tijd vliegt hier echt voorbij. We zitten hier nu al ruim 7 weken en dat betekent tijd voor de eerste bezoekjes!

Afgelopen weekend heb ik Ashley en Melissa opgehaald bij de bussen. Wat is het heerlijk om het vertrouwde Nederland in de armen te sluiten en eventjes, het klinkt raar maar het is echt heel fijn, te ruiken.

Vrijdagmorgen stappen we vroeg ons bed uit om met de trein naar Dublin te gaan. Lekker shoppen met de meiden. Het is trouwens echt heerlijk weer, dus daar hebben we het flink mee getroffen. Het is een stuk rustiger op straat dan de vorige keer op de O’ Connel Street. Deze keer komen we Super Mario tegen; haha hilarisch! Hij heeft zo’n super mooie plaksnor opgeplakt en speelt de Super Mario muziekjes op zijn keyboard.
Zaterdag en zondag hebben we lekker rondgehangen in Carlow. Ik heb ze de boel hier laten zien, erg leuk om dat te doen. Ze weten nu waar ik uithang en weten straks waar ik het over heb.
We hebben het erg leuk gehad en ik heb er onwijs van genoten.

Maandag zijn we op stage begonnen met het thema Halloween (of nou ja we hebben het thema bij het thema; ‘bodyparts’ gevoegd). Halloween is hier erg actueel, veel meer dan in Nederland. Onze groep is inmiddels versierd met o.a. spinnetjes, pompoenen en van die spinnenwebben (dat blijft zo lekker aan je handen haken als je dat ophangt). Persoonlijk vind ik Halloween niet echt een kindvriendelijk feest. Ze zouden er zowat nachtmerries van krijgen.. Aan de andere kant hoort het gewoon allemaal bij Ierland en is het ook erg leuk om zo mee te maken.
Met de kinderen zijn we inmiddels lekker aan het verven en aan het kleien (dat maken we zelf van bloem en water, meestal doen we er dan nog verf door voor een kleurtje).

Van de week heb ik ook voor het eerst een ‘echt’ (een afgesproken) gesprek gehad met Judith, mijn supervisor (stagebegeleider). Het gesprek ging over de afgelopen weken op stage. Ze geeft me grote complimenten; ik word er erg blij van. Ze vinden het ontzettend goed gaan en zijn erg blij met zo’n stagiaire. Het feit dat ze zegt dat ze eigenlijk het verschil niet ziet met de andere leidsters op de groep, geeft me een kik. YES, dat compliment heb ik toch maar mooi in de pocket.
Ook mag ik ervoor kiezen om naar een andere groep te gaan, gewoon om te kijken hoe het daar is. Dat wil ik liever niet. Ik ben namelijk net gewend op de groep, de kinderen kennen mij een beetje en andersom net zo. Op een andere groep moet ik eigenlijk weer opnieuw beginnen en op het moment dat ik net zover zal zijn dan nu, is het eigenlijk al tijd om naar huis huis te gaan.

Nu de winkels hier vol liggen met Halloween-‘prutjes’ liggen de winkels in Nederland vol met Sinterklaas.. In mijn kastje ligt ondertussen ook van allerlei sinterklaas- lekkers. Van de week kreeg ik een super leuk en vooral lekker pakketje opgestuurd van Esther en Karin, lief hé?!

Ooo, wat word ik ontzettend blij van alle lieve post uit Nederland. Zoals tante Karin dat zegt; ‘Ouderwetse post, blijft gewoon fantastisch!’. Zo is het ook.. Wat een kaartje al niet met een mens kan doen.
Vanmorgen zat er een grote envelop, met een super gaaf en herkenbaar handschrift (die van tante Karin), in de brievenbus, er zat super lekkere chocola in; gewoon omdat er altijd wel een reden voor chocola te verzinnen is. Heerlijk toch!

Vandaag moet er ook echt afscheid genomen worden van onze bovenburen. Ze vertrekken maandag weer naar Nederland. Hun stage zit er al op; helaas. Gisteravond hebben we met z’n 4en: Ruth, Jenna, Marieke en ik lekker ‘gechocoladefonduet’ en vervolgens gelogeerd ‘haha. Het was echt mega gezellig met ze en ik ga ze echt ontzettend missen. Die lieve vriendinnetjes..

En dan nu; tromgeroffeeeeeeeeeeeeel.. Pap en mam komen morgen naar Ierland. Super leuk hé. Ik heb er onwijs veel zin in. Morgen kan ik ze eindelijk eventjes weer in levende lijve zien en vooral ook knuffelen. Ik ga er super veel van genieten; nog meer dan dat ik hier nu al doe.

  • 18 Oktober 2013 - 19:44

    Brennie:

    Ha Jekkus!

    Super leuk alles te lezen, wist eigenlijk alles al hé? Hihi! Maar wel gezellie!
    Ga maar lekker genieten samen met paps en mams en vergeet niet te vragen van wie je allemaal de groetjes krijgt.
    Denk dat papa en mama de hele week kunnen blijven opnoemen! ;)
    Ga je spreken... volgende week weer denk ik via skype hé?
    Dikke kus van je grote zus, je grote zwagert en zoefje! xxx

  • 19 Oktober 2013 - 04:33

    Maaike:

    Hey Jetske, klinkt goed! Fijn dat je zo enthousiast bent:)
    Hele fijne dagen met met je ouders! :)
    Wordt vast heel leuk!
    Groetjes en liefs van je grote broer en schoonzus vanuit het warme Indonesië!

  • 24 Oktober 2013 - 10:50

    Margreet:

    Hallo Jetske,

    wat kun jij goed vertellen, lees met veel plezier jouw avonturen in Ierland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Jetske

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 36190

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 05 November 2017

South Africa - Madagascar

28 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Buitenlandstage Carlow, Ierland

Landen bezocht: