Een heerlijke 'thuis- thuis' week - Reisverslag uit Leighlinbridge, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu Een heerlijke 'thuis- thuis' week - Reisverslag uit Leighlinbridge, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu

Een heerlijke 'thuis- thuis' week

Door: Jetske

Blijf op de hoogte en volg Jetske

25 Oktober 2013 | Ierland, Leighlinbridge

Komen ze er al aan? We staan op het balkon te wachten.. Ineens rijdt er een rode auto langs, met daarin; jawel pap en mam! Ik ren naar beneden, maar ze zijn nergens meer te bekennen. Al gauw gaat m’n telefoon; mama. Ze zijn te ver doorgereden en staan om de hoek. En jawel daar staan ze. Samen rijden we naar het appartement. Stappen uit en eerst is het tijd om flink te knuffelen. We gaan naar boven en ik laat ze het appartement zien. Niet veel later komen ook Ruth haar ouders aan. Van de week zijn onze ouders hier.. :D Wat is het ontzettend fijn om thuis zo dichtbij te hebben. Samen met pap en mam pak ik mijn spullen en de boodschappen, op naar Leighlinbridge. Daar staat het appartement waar we van de week zullen verblijven, of nou ja slapen.
In het appartement settelen we een beetje en kook ik lekker voor pap en mam. Ook krijg ik super lieve meegebrachte cadeautjes van thuis; een nieuwe bedel van pap en mam; een klavertje van Ierland, een sleutelhanger en een chocoladetelefoon van Bren, voor het geval ik weer telefoonstress krijg hier. (Vorige week is namelijk mijn eigen telefoon overleden..) Ook heb ik een tas met van allerlei lekkere dingetjes uit Nederland; Jummieee! :D

Zondagmorgen; Goedemorgen! We gaan zo naar de kerk. Op naar St. Mary’s. Net zoals anders worden we hartelijk ontvangen. Caroline (een vrouwtje die ik hier in de kerk veel spreek) en Olivia (de soort van dominee) komen beide even voorstellen. Ik vind het super om hier zo met pap en mam te zijn. Gewoon naar de kerk, met z’n 3en net als anders. Alleen komen nu Bren en Martijn niet ook nog binnen lopen..
Na de kerk gaan we nog eventjes naar het appartement in Carlow.

Het is ook tijd om afscheid te nemen van Jenna en Marieke; bah, bleh en gewoon echt echt echt niet leuk. Het was echt ontzettend leuk met ze en ik ga ze ook echt ontzettend missen.

We drinken nog even wat en dan gaan we naar het dak. Het is erg mooi helder en je kunt vanaf hier echt een heleboel zien. Daarna lopen we nog eventjes wat rond in Carlow en laat ik ze van alles zien.

Terug in Leighlinbridge doen we lekker rustig aan. We lopen een stukje rond in het dorpje, het is erg mooi. Gewoon lekker relaxen. Morgenochtend gaan we er vroeg uit, dan gaan we namelijk naar de Cliffs of Moher.

Na een lange, super mooie, autorit; door allerlei smalle weggetjes en later ook via de grote weg komen we aan in Liscannor; bij de Cliffs of Moher. Onwijs gaaf; immens groot; enorme diepte en wat een uitzicht. Echt super mooi! We sjouwen een heel stuk langs de cliffs; genieten dit. We hebben vandaag trouwens echt van allerlei soorten weer gezien; zon en regen; op sommige momenten is het wat mistig, maar op andere juist weer heel helder. Super mooi! :D
Terug in Carlow eten we wat bij Dinn Ri, heerlijk.

Ik vind het heerlijk om pap en mam zo dichtbij me te hebben. Gewoon eventjes gewoon.. Gewoon omdat het kan. Ojaaa; en wat trouwens ook wel grappig is. Pap kan overweg met de tablet! Hahahaha. Wie had dat gedacht; hij snapt het steeds meer. :D

Na een heerlijke relaxte nacht, stappen we rond een uur of 9 uit bed. We gaan vandaag richting Glendalough, het schijnt een super mooi natuurgebied te zijn in county Wicklow.
De heenweg rijden we opnieuw door smalle weggetjes, een super mooie omgeving. We stoppen een aantal keer om gewoon even lekker te kijken. Zoveel verschillende kleuren en uitzichten..
En dan, daar is het; Glendalough Visitor Centre. We parkeren en gaan lekker op pad. Heerlijk rond slenteren en alles bekijken. Glendalough is een natuurgebied waar tussen de bergen door een rivier stroomt, vroeger was hier ook een dorpje. Er staat nog een vervallen kerkje, een toren en er is een begraafplaats; alles staat schots en scheef. Best een beetje luguber.
Als we weer op het wandelpad lopen, zie je overal beekjes naar beneden of uit de grond komen. Niet veel later komen we ook langs een waterval. Gaaf, ontzettend gaaf! :D
Nu op naar Wicklow! Een leuk stadje; we kijken hier wat rond en eten wat. Daarna lopen we naar de kust. Als je goed kijkt zie je Kampen liggen.. Nee geintje; maar bij wijze van spreken dan.
Oja; en ze hebben hier een hele mooie boei. Voor de gein roep ik; o kijk, een zeehond! Als hij even later zijn bek open trekt, blijkt het er ook echt één te zijn. Haha’ mam gelooft het nog niet, dit doet ze pas als hij zijn kop weer bijdraait. Haha hilarisch; ik wist niet eens dat ze hier ook waren. Weer wat te weten gekomen over Ierland!

Na opnieuw gewoon een lekkere avond, gaan we vandaag naar Cork. Een grote stad in het zuiden van Ierland. Het is nog een best lange rit; eigenlijk vind ik de autotochten hier voorbij vliegen. Er is zoveel te zien en genoeg te kletsen met pap en mam.

Cork is groot, echt een stad stad. We zoeken een Tourist Office en nemen wat informatie mee. We gaan zo een hopp on, hopp off tour doen. Een tourbus die hier door de hele stad gaat. In zo’n typische dubbeldekker natuurlijk. Het is erg leuk om de stad zo te zien en om zoveel informatie te horen. (: Er staan allemaal huisjes de berg op; een erg leuk gezicht. Veel huisjes hier in Ierland hebben een kleurtje of een gekleurde deur. Ik vind het in ieder geval erg grappig en mooi om te zien.
Daarna nog even richting the English market Cork. Een enorme, overdekte, markt met allemaal ‘verse’ producten.
Natuurlijk gaan we ook nog eventjes naar de Penny’s en naar een souvenirs- winkeltje.
Via de snelweg rijden we terug; eigenlijk alsnog dwars door alle bergen heen.
Thuis nog een lekker broodje eten en een film kijken.

Vanochtend bel ik Judith, mijn supervisor, ik heb namelijk met haar afgesproken dat ik haar zou bellen voordat we langs komen. We gaan zo richting Carlow om bij stage te kijken.
Bij binnenkomst komt één van de leidsters net de gang binnen gelopen; meteen helemaal enthousiast, net als alle anderen.. Ik vind het onwijs leuk om pap en mam mijn stage te laten zien. Judith loopt met ons mee. En pap en mam worden warm verwelkomt door iedereen. In de Toddler- room, mijn stagegroep, komen de kindjes op me afgerend; schatjes! De leidsters vertellen me dat ze me gemist hebben van de week, onbewust doe ik meer op de groep dan dat ik zelf in de gaten heb.

We gaan nog eventjes naar het appartement in Carlow en pap en mam zoeken even wat uit voor morgen. Ik wil eigenlijk nog niet aan morgen denken. Dan moet ik weer afscheid nemen en daar zie ik eigenlijk best wel tegenop; meer dan dat ik op Schiphol deed.

Pap is inmiddels echt een top coureur geworden. Het rijden aan de linkerkant was eerst wel even wennen.

Vanavond nog lekker genieten met elkaar. Van de week was gewoon een week volop genieten en knuffelen. Gewoon eventjes het thuis hier in Ierland. Pap en mam alles kunnen laten zien en samen onwijs gave, leuke en ontzettend mooie dingen doen. Van de week is echt voorbij gevlogen en ik heb onwijs genoten.

Vanochtend vond ik echt niet leuk; ik vond het erg moeilijk om afscheid te nemen. Het was erg vroeg en gelukkig hoefde ik er niet de hele dag tegen aan te hikken. Dit was het vakantieweekje met pap en mam. Tot over 8 weken. (:

Nu ga ik eventjes lekker alle kaartjes die van de week gekomen zijn lezen. Super leuk! :D Dankjulliewel allemaal!

  • 25 Oktober 2013 - 20:39

    Brennie:

    Jekkus!

    Echt vet leuk om het zo nog eens te lezen... had natuurlijk al skype verhalen en app verhalen gehad en ondertussen ook live... vanaf thuisthuis!
    Doe lekker rustig aan meisje! :)

    Dikke kus van je grote zus en een kleintje van zoefie!

  • 25 Oktober 2013 - 20:39

    Brennie:

    Jekkus!

    Echt vet leuk om het zo nog eens te lezen... had natuurlijk al skype verhalen en app verhalen gehad en ondertussen ook live... vanaf thuisthuis!
    Doe lekker rustig aan meisje! :)

    Dikke kus van je grote zus en een kleintje van zoefie!

  • 01 November 2013 - 12:09

    Gerda Beelen:

    Hoi, die Jetske,

    Heb net het hele verslag gelezen. Leuk hoor!! Had al wel gehoord hoe gezellig jullie het hebben gehad. Inmiddels is er alleen week voorbij, dus...nog 7 weken en jij bent in Holland. Wat fijn dat ook jouw ouders zo in de kerk zijn ontvangen.we zullen ook jou met Kerst warm ontvangen!!!!
    Geniet met de kinderen en we horen/lezen wel weer. Ga in week 46 met Ep Kragt en Henk Melitz en jouw pap naar Roemenië. Even kijken waar we onze actie's voor houden.Je hoort het wel. Een goed weekend en tot de leesbrief. heel hartelijke groetjes Jetske,
    Gerda Beelen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Leighlinbridge

Jetske

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 36189

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 05 November 2017

South Africa - Madagascar

28 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Buitenlandstage Carlow, Ierland

Landen bezocht: