Lekker de toerist uithangen - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu Lekker de toerist uithangen - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu

Lekker de toerist uithangen

Door: Jetske

Blijf op de hoogte en volg Jetske

28 September 2013 | Ierland, Carlow

Vanochtend stap ik op de fiets samen met Ruth en Marieke. Op naar Duckett’s Grove, een oud kasteel in de buurt van Carlow-Town.
Onderweg komen we ook langs Brownshill. Brownshill is een monument. Het ziet er een beetje uit als een hunebed, maar is eigenlijk ‘gewoon’ een hele grote steen. Of nou ja gewoon, het is de grootste steen van Europa.
Het is trouwens echt nog steeds heerlijk weer en dat is echt super lekker fietsen! Het links fietsen is wel wennen hoor! Als iemand me verschrikkelijk raar aan zit te kijken vanuit een auto; besef ik me gauw dat ik nog rechts fiets; haha! Oeps. Nou ja; gauw naar de linkerkant dan maar!

Na een tussenstop bij Brownshill op naar Duckett’s Grove. Onderweg is het erg mooi. De combinatie van de bergen en de zon is eigenlijk gewoon zo’n perfect plaatje van Google. WAUW!
Heuvel op en heuvel af..
Gewoon door fietsen.
We komen er vanzelf wel..
Zou dit het zijn? Nee, het is anders dan het plaatje..
En weer door..
Als het daarachter niet is, dan gaan we terug; oké?
JAAAAAAA! Moet je kijken! :D

Een super mooi kasteel. We gaan eerst eventjes lekker zitten en wat kletsen; genieten van de zon en het uitzicht. Heerlijk zeg.
Aaah, iemand heeft z’n hond meegebracht. Een soort Fedde; alleen dan lelijker en veel dikker. Wel super schattig. Eigenlijk mis ik Fedde best wel. Als ik hier ’s ochtends opsta staat hij niet onderaan de trap of in de gang te piepen. Best wel kaal hoor. Hoe je dan aan het, soms ook eigenlijk irritante gepiep, gehecht raakt. Aan m’n bede armband zit een pootje; die heb ik bijna 4 jaar geleden met mijn verjaardag gekregen van Bart. Toen had het eigenlijk een kattenpootje als betekenis; maar dat was puur omdat Fedde er nog niet was. Voor mij heeft is dit kattenpootje nu gewoon een hondenpootje, Fedde’s hondenpootje. Fedde’s poot gaat nu gewoon lekker overal mee naar toe.
Ik heb trouwens ook een 'echte' Fedde- poot hier. Ze hebben thuis een pootafdruk van 'm gemaakt en opgestuurd. Die hangt nu tussen alle andere kaartjes vanuit Nederland.

Om nog even weer terug te komen op het kasteel; Niet veel later pak ik m’n camera en bekijk het allemaal eens van dichtbij. Nooit geweten trouwens dat duiven zo eng kunnen klinken. Haha; ze ‘roekoe’en’ in het kasteel en dat klinkt een beetje spookachtig. Ik ben erg blij dat het weer zo mooi is en zou hier echt ’s avonds niet heen willen. Haha.

Het is verder een erg mooi kasteel. Er zijn een paar ‘tuinen’, die kun je een beetje vergelijken met de tuinen uit een musical als: ‘The Sound of Music’. Ik struin er even lekker rond.
Verder hebben ze hier kleine winkeltjes met zelfgemaakte spullen;zoals sieraden, kaarten en ‘ge-wolvilte’ dingetjes en er is een ‘thee- huis’.

De terugweg gaat erg snel. Op de fiets waarop ik zit moet je trouwens best wel uitkijken met trappen.. Als je een heuvel af gaat, kun je eigenlijk niet trappen; als je het wel doet vliegt de ketting er telkens (bijna) af. Goed oppassen dus..

Oké en ik moet echt toegeven; wat is het fijn om te fietsen. Nooit gedacht dat ik het zo fijn vond om te fietsen. Ik ben er eigenlijk best wel van opgeknapt. Ik mis mijn lieve blauwe fiets. Hij staat altijd voor me klaar en brengt me overal waar ik maar heen wil.

Oja, en we zitten hier vandaag precies een maand. Wat vliegt de tijd hé?! Ik vind het onwijs gaaf en geniet er zo ontzettend van. Komende maand komt het eerste bezoek en daar heb ik ook echt veel zin in! (:

  • 29 September 2013 - 19:11

    Margreet:

    Hallo Jetske
    Wat leuk om jouw avonturen te lezen
    Zo blijven we een beetje bij in Nederland
    Bij Elferink is het seizoen begonnen, lekker druk
    We hebben een hoop mooie schoenen voor iedereen wat wils
    Je hebt vast wel gehoord dat eerst kerst in Oud Kampen niet doorging maar gelukkig is er een geldschieter gekomen zodat dit evenement wel door gaat
    Dus jij kunt genieten van dit spektakel als je terug komt uit Ierland voor de kerstdagen en vergeet je collega's niet om een bezoekje te brengen
    Vind het heel fijn dat het je goed gaat en ik breng ook de groetjes over van Coen en Annet
    Geniet van alles en tot horens

  • 29 September 2013 - 19:59

    Jetske Koers:

    Hoi Margreet! (:

    Dankjewel! Vind het ook echt ontzettend leuk om te horen hoeveel mensen het lezen.. Ook de reacties zijn er leuk.

    Oee; drukte dus! Gezellig, collectie al helemaal compleet? (: Al aangevuld met accessoires? Mijn schoenen lopen als een tierelier.. Super!

    Gelukkig maar! Ik kom hoe dan ook langs.. Begin de winkel en jullie vooral natuurlijk best wel te missen. Het is best vreemd om op vrijdagavond en zaterdag niet te hoeven werken.. Alleen maar leuke dingen doen, uitslapen en bovenal genieten.

    Leuk! (: Doe ze de groetjes terug en ook aan de rest van de collega's..

    Veel liefs!

  • 30 September 2013 - 16:54

    Gerda Beelen:

    Ha, die Jetske,
    Met plezier lees ik, na het weekend, weer het reisverslag.Leuk dat je, in je vrije tijd, de omgeving gaat verkennen. En...hoeveel foto's zijn er al gemaakt. Moeten ze thuis al ordners aanschaffen?
    Nog een paar weken wachten en dan komen pa en ma. Wat zullen jullie genieten.

    Groetjes Jets.
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Jetske

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 36189

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 05 November 2017

South Africa - Madagascar

28 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Buitenlandstage Carlow, Ierland

Landen bezocht: