En jawel- Goedemorgen Nederland - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu En jawel- Goedemorgen Nederland - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu

En jawel- Goedemorgen Nederland

Door: Jetske

Blijf op de hoogte en volg Jetske

29 Augustus 2013 | Ierland, Carlow

En jawel. Goedemorgen Nederland.

Ik heb mijn eerste nacht hier overleefd. Het bed kraakt een beetje als je omdraait maar daar wen je wel aan.

Net als het water hier uit de kraan, daar moet ik ook echt eventjes aan wennen. Het is gewoon drinkwater maar zodra je een slok neemt ruik je chloor. OEPS. Haha. Nou ja je gaat er vast niet dood van; want ik leef nog steeds..

Vandaag ga ik lekker rustig aandoen. Nadat ik ontbeten heb met Gijs en vervolgens gedoucht heb (bij de buren overigens, aangezien ons water er nog steeds niet op staat) ga ik lekker eventjes op bed zitten; laptop aan en een berichtje naar opa en oma sturen. Dan weten die in ieder geval ook dat ik niet meer in het vliegtuig zit (haha). Heerlijk relaxt zo even.
Na een paar minuten gaat er een vreemde bel. Geen idee wat het is. Het is sowieso de deurbel niet; want die klinkt heel anders. Er hangt nog wel een vreemde telefoon bij de deur, waarvan ik gister dacht dat dat hoogst waarschijnlijk iets te maken heeft met de deur beneden, maar dat hebben we nog niet uitgeprobeerd (zul je natuurlijk wel weer zien; juist nu). Maar goed; na enige twijfel heb ik de telefoon maar aan mijn oor gehouden en wat gezegd; het was Danny. Hij komt voor Gijs en Manon. Zij hebben zo namelijk Engelse les.. Gijs gaat naar beneden om de deur voor hem open te doen.

Over de Engelse les twijfel ik nog of ik het zal doen. Ik denk dat ik eerst mijn eerste stagedag even afwacht. Kijken hoever ik kom en dan bepalen wat ik wil.

Uiteindelijk beland ik weer op mijn bed met mijn laptop om het berichtje af te maken. Gaat weer de bel; en nu gelukkig wel de deurbel, niks geen gepier met één of andere vreemde telefoon (hihi). Dit keer is het Mary, ze komt voor de wc. Gelukkig! Even later komt er ook nog een man bij. Na een tijdje is alles weer gemaakt en kunnen we hier gewoon weer gebruik maken van ons water.
Het feit dat ik net kleren uit de kast pakte die waarschijnlijk thuis gedroogd zijn toen ze mest aan het rijden waren; doet me denken aan thuis en geeft mij extra was….
Inmiddels ben ik de stad eventjes ingelopen; ik heb nog wat dingen nodig en zo kan ik meteen de boel nog een beetje verkennen.

Na een tijdje kom ik terug in het appartement, even wat eten en dan ga ik lekker even rommelen, kletsen en wat opruimen.

Gijs schilt de aardappeltjes en ik maak de worteltjes klaar. Het is tijd voor onze eerste ‘gezonde’ maaltijd. Alles op het vuur en onze hamburgers zijn echte Original Irish Beef Quarter PoundersHaha, heerlijk; hier had ik wel even zin in. Aangezien we alleen nog maar peper en zout hebben maken we daarmee wat extra smaak aan het eten.

Gijs ruimt op en samen met Ruth ga ik nog even naar buiten. Een stukje lopen en wat foto’s maken.

Carlow heeft veel mooie en leuke plekjes, althans dat leuke dat heb ik er eigenlijk zelf bij bedacht, want dat denk ik namelijk (hihi).

Zo heeft hier ooit een ‘kasteel’ gestaan met 4 torens en 4 muren. Ze vonden de muren eigenlijk te dik en wilden deze wat smaller gaan maken. Waarop ze vervolgens een halve terroristische aanslag hebben gepleegd in het ‘kasteel’. Nu staan er alleen nog maar 2 (halve) torens en een (halve) muur.

Dinn Ri is één van de grootste discotheken van Ierland en staat natuurlijk in Carlow; super leuk natuurlijk. Dat moeten we dus maar gauw uit gaan proberen!

Ook staat er een ‘staatshuis’, of in ieder geval iets in de zin van belangrijke gebouwen. Dit gebouw is eigenlijk een soort van foutje. Het had hier namelijk niet moeten staan maar in Cork, dat is een grote stad in het westen van Ierland. Ze werden tegelijkertijd gebouwd waarbij de bouwtekeningen verwisseld zijn. Nu staat het gebouw dat hier (in Carlow) had moeten staan dus in Cork. Het feit dat Cork een grote stad is en Carlow wat kleiner is dan eigenlijk wel weer leuk. Je kunt je nu dus vast wel voorstellen hoe dat eruit ziet..

Bij terugkomst ga ik eventjes kletsen bij de buren. Een gezellige avond. (:


  • 30 Augustus 2013 - 22:26

    Jorina:

    Heemeid,

    Klinkt alsof je je thuis voelt daaro!
    Geniet ervan meid
    Liefs jorina

  • 30 Augustus 2013 - 23:24

    Trainert:

    Veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Jetske

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 36192

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 05 November 2017

South Africa - Madagascar

28 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Buitenlandstage Carlow, Ierland

Landen bezocht: