EIN-DE-LIJK - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu EIN-DE-LIJK - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu

EIN-DE-LIJK

Door: Jetske

Blijf op de hoogte en volg Jetske

28 Augustus 2013 | Ierland, Carlow

Na veel voorbereidingen is het nu dan ein-de-lijk zover.. Gistermorgen ben ik samen met mijn ouders en mijn volle koffers naar Schiphol gereden, waar Ruth al staat te wachten. Samen met onze ouders lopen we naar het inchecken; na het inchecken is het moment van afscheid nemen aangekomen; Bah. Dit vind ik echt verschrikkelijk, afgelopen dagen was het één en al afscheid nemen en nu nog van mijn ouders.. Ik heb hier zo tegenop gezien. Het moment is aangebroken en dan gaan we. Ik loop gauw door, het is even klaar voor nu.
Ojeeee, en nu de koffer nog. En jawel; hij heeft de kilo's die ik bijgeboekt heb, nog niet in het automatische systeem staan, heb ik weer. Nou ja op naar de balie en daar helpen ze me verder. Helemaal top. Die ben ik kwijt.

Nog één keer zwaaien en de laatste blikken opvangen. Het gaat nu echt bijna beginnen. De spanning valt van me af en dat geeft een boel opluchting, het afscheid nemen is gedaan.

Bij de laatste controle voor de gate is het erg rustig. Het is nu even wachten tot 9.00 uur. Dan kunnen we instappen en om 9.30 uur gaat het vliegtuig echt vertrekken!

Langzaam beginnen ze te rollen, de wielen onder het vliegtuig. Er is geen weg meer terug. Ze beginnen steeds harder te rollen en dan stijgen we op. Dit was Nederland voor dit jaar. Dag mensen en tot later.

Om 10.00 uur rollen we de Ierse grond over.. En niet veel later stappen we uit. Het is hier een uur eerder dan in Nederland. De koffers hebben we al snel en dan naar de aankomsthal waar 'iemand' ons op komt halen. Danny (ons contactpersoon in Ierland) heeft dit voor ons geregeld. Mick (Michael) heet hij, hij is taxichauffeur en gaat ons van Dublin Airport naar Carlow brengen. Mich is op het eerste gezicht een sociale vriendelijke man. We lopen richting de auto en al gauw raken we in gesprek. Onderweg naar Carlow is het erg leuk en gezellig in de auto. We hebben veel lol. Hij vertelt ons veel en legt ons dingen uit. Ook vraagt hij dingen aan ons en is erg geïnteresseerd. Ondertussen kijk ik lekker om me heen naar buiten; het is echt een heel mooi land; dit is echt genieten.

Het weer is wat meer bewolkt, maar de temperatuur is zeker niet minder dan in Nederland.

In Carlow moeten we wachten op Danny en vervolgens nog even op Mary (degene die het appartementencomplex onderhoudt) zij heeft de sleutels van ons appartement.

Het ziet er mooi en netjes uit. De keuken/woonkamer en badkamer delen we met z'n 3en. Ruth en ik delen de slaapkamer; het is even wennen, maar dat komt wel goed.

Nadat Mary en Danny ons nog meer verteld hebben over Carlow en wat praktische dingen in en om het appartement, komen Gijs en Manon binnen.
Gijs zal bij ons in het appartement slapen en Manon komt bij Kim en Anne bij de buren, een deur naast ons.

Samen met Gijs, Manon en Ruth rijdt Danny ons door Carlow en laat ons alles zien. Hij maakt ons een beetje wegwijs.. Je ziet meteen dat je in een ander land zit. Het is wel netjes, maar de weg is smal en het is gewoon anders (wat ook logisch is natuurlijk; haha!) (:

Bij terugkomst pakken we de boel uit en gaan we zelf op pad. De hoognodige spullen moeten gehaald worden, de rest komt morgen wel. Aaah en het feit dat de paprika's en de uien (en nog veel meer) gewoon uit Nederland komen geeft nog een extra thuiskom gevoel.

Vanavond is er echt tijd om te settelen en die tijd nemen we dan ook echt. Heerlijk om gewoon even van je af te schrijven en om even te contacten met wat mensen thuis. Lang leven WIFI!

O ja en jawel; net op het moment waarop we bedenken dat we naar bed willen gaan, wil de wc niet meer doorspoelen. Hebben wij weer! :O Oeps.
Ruth en Gijs doen poging tot maken en later komen de buren er ook nog even bij. Dat wordt bellen met Mary; en zij stuurt ons de andere buurman wie vervolgens het water er afhaalt. Vannacht en morgenochtend wordt het water halen bij de buren en daar gebruik maken van de badkamer. Morgenochtend wordt de wc gemaakt.

• 29 Augustus 2013 - 20:40

Nienke:

Heel veel plezier meid en hopelijk een mooie en leerzame tijd !
    Xx

• 29 Augustus 2013 - 21:31

Alinde:

Schrijf lekker alles op wat je mee maakt en geniet van de mooie omgeving en het bijzondere van stage lopen in een ander land. Groet Alinde

• 29 Augustus 2013 - 21:49

Jenine:

Wat leuk dat we jou reisverslag kunnen lezen! Heel veel suc6 daar en geniet ervan!