Nu breekt mijn klomp - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu Nu breekt mijn klomp - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu

Nu breekt mijn klomp

Door: Jetske.

Blijf op de hoogte en volg Jetske

31 Augustus 2013 | Ierland, Carlow

Oversteken vind ik hier echt iedere keer weer een uitdaging. Al het verkeer komt natuurlijk van de andere kant af en daar moet ik ook echt bij nadenken als ik oversteek. Als ik een auto aan zie komen en ik denk dat het nog wel kan, besef ik me nog niet meteen dat die auto aan de andere kant van de weg rijdt en dus eigenlijk al dichterbij is dan dat ik in de gaten heb. Haha nou ja 't went wel.

Vanochtend is het zaterdagmorgen en Ruth kwam met het idee om hiervan een schoonmaakmorgen te maken. Zo blijft het in ieder geval een beetje schoon. Allemaal wat en iedere week wat anders. Vanochtend doe ik de badkamer en de kamer van Ruth en mij. Voordat ik kan beginnen moet ik eerst nog eventjes op pad voor een wc-borstel, die hebben we hier namelijk nog niet.

Als we allemaal klaar zijn besluiten we eventjes naar het park te lopen. Even wat foto's maken, lekker uitwaaien en even genieten! Jeeej echt ontzettend mooi zeg. Wat een uitzicht. Stiekem went dat mooie uitzicht al wel een beetje. Dit is nu waar voorlopig mijn thuis is. Mijn thuiskomen. 't echte thuis (het thuis thuis) is wel in Nederland en dat is ook best vreemd. Dit is nu mijn plekje en hier ben ik trots op. Ik ben er echt aan begonnen nu. Dit is waar ik al zolang naar toegewerkt heb. YES! Het voelt goed.

Vanavond gaan we lekker pizza eten. Gewoon omdat we daar zin in hebben en omdat het kan. :D We eten om de beurt, want ze kunnen niet tegelijkertijd in de oven. Wel super fijn trouwens dat we een oven hebben. Ik denk dat ik m'n ouders maar speculaaskruiden ofzo mee laat brengen; dan kan ik lekker appelkwakkies bakken of speculaas. Want speculaas hebben ze hier namelijk niet. ): Net als de hagelslag en stroopwafels (en de gewone speculaasjes). Dus als je dit nu leest en tot het grandioze idee komt om mij wat speculaaskruiden/ hagelslag of stroopwafels toe te sturen; twijfel niet, gewoon doen. Voor mijn adres kun je even een privé berichtje sturen op facebook of via mijn mail; of natuurlijk gewoon aan m'n ouders vragen haha.

Om nog even weer terug te komen op die pizza's. Ik wacht nog even met eten, zodat de anderen eerst kunnen. Mijn biologische eetwekker staat nog steeds ongeveer op 6.30 pm, dus mijn maag rommelt nog niet zo. Ik besluit nog eventjes een berichtje naar huis te sturen en skype nog eventjes met 't thuis thuis. Mam en pap zitten met z'n 2tjes aan de andere kant; niet veel later vallen ze iedere keer weg, want de verbinding is niet ontzettend sterk. Maar goed even kletsen is ook fijn (: Ook Goos en schattige Fedde hoor ik nog even. Hoeveel het eigenlijk met je kan doen om alleen iemand te horen, besef je pas als je het echt doet of hoort.
't is fijn om eventjes te kletsen al is het over de grootste onzin. Dat maakt helemaal niks uit; 't is gewoon fijn.
Net als de pizza die ik eet na 't skypen (haha). Oké dat was een geintje, maar hij was wel erg lekker. Ik miste alleen pap wel even toen ik na driekwart niet meer hoefde. Normaal wil hij dan nog wel wat.. Uit narigheid heb ik zelf nog maar een stukje opgegeten. Niet zo handig want toen was ik overvol.

Na het eten was ik de boel even af en vanavond gaan we voor het stappen even lekker een film kijken met z'n 3en. Gezellig op de bank en een moment om even lekker rustig te worden; alles te vergeten en helemaal in de film zitten. Erg gezellig.
Als de film is afgelopen maken we ons klaar; halen de buren en ook de andere "nieuwe" Nederlanders (Marieke, Jenna en Erik) gaan mee. We zitten nog heel even bij ons in de kamer en dan gaan we. Op naar het uitgaansleven in Carlow. Ik heb er zin in! :D

We stappen the Foundry binnen. In één van mijn andere blogs schreef ik over Dinn Ri? Nou dit is de discotheek hierin. Echt super mooi! Het is er nog wel wat rustig; maar dat schijnt een uitzondering te zijn. Normaal staat het hier om 11.00 pm al helemaal vol. Het is nu 12.00 pm en langzaamaan komen er nog meer jongeren binnen.

Overdag worden we aangekeken omdat we in een, voor ons, 'normale' outfit lopen. En nu worden we *vooral als vrouw zijnde nagekeken omdat we een broek aan hebben. Haha het moet niet gekker worden hier. Nee geintje hoor. Dat is gewoon hoe het hier is. Al vind ik het niet normaal dat alle meiden in hele korte, maar dan bedoel ik ook echt HELE KORTE, jurkjes of rokjes rondlopen. Ik zal hier nu mijn benaming hiervoor maar niet noemen, maar in Nederland zitten ze zo achter een raam met rood licht; daarmee geef ik jullie wel een beeld denk ik. Ook zijn bijna alle meiden hier 's nachts over de top opgemaakt.
Ooooooe en de wc's; ik vind ze echt super gaaf hier. Het zijn, denk ik, metalen deuren volgespoten met graffiti. Ook hangt er trouwens gewoon een stijltang in de wc's; het is zo'n ding waarin je geld gooit en hij het vervolgens een tijdlang doet.

De dansvloer staat nu ondertussen echt overvol. Al gauw hebben we in de gaten dat we echt goed op elkaar moeten passen hier; voornamelijk als het wat later wordt en er zich nog meer alcohol bevindt in de meeste Ieren. De meeste meiden gedragen zich zoals ze eruit zien en volgens mij verwachten de jongens dat ook van ieder meisje dat ze zien. Beetje vervelend, maar we hebben elkaar en er zijn genoeg manieren om ze te ontwijken of af te wimpelen. :) Ik ben namelijk erg sterk en heb een heleboel spierballen gekweekt van al het dozen sjouwen bij Elferink. Dus laat maar komen; HAHA. O ja en ik heb natuurlijk ook een Danoontje gegeten dus ik heb ook 'Danoontje power' inmiddels.

Over spierballen gesproken; m'n Hollandse klompjes van mijn sleutelhanger zijn gebroken.. ):

  • 31 Augustus 2013 - 16:50

    Gerda Beelen:

    Hoi, die Jetske,
    Even een groet van de overkant van de Noordzee. Heb van je ouders al gehoord dat de reis goed verlopen is. Alles is natuurlijk een beetje spannend, maar ik denk, dat het wel goed zal komen. Een goed eerste weekend in Ierland en van mij mag je vanavond een bezoekje aan een leuke pub brengen. Voor maandag succes toegewenst.
    Een heel hartelijke groet.
    Gerda

  • 01 September 2013 - 22:36

    Joselien:

    Hoi Jetske, voor appelkwakkies heb je geen speculaaskruiden nodig hoor. Die kun je dus al wel bakken.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Jetske

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 36196

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 05 November 2017

South Africa - Madagascar

28 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Buitenlandstage Carlow, Ierland

Landen bezocht: