De opkomende kerstsfeer - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu De opkomende kerstsfeer - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu

De opkomende kerstsfeer

Blijf op de hoogte en volg Jetske

12 November 2013 | Ierland, Carlow

In Nederland komt sinterklaas bijna aan terwijl hier de kerstsfeer al een beetje begint te komen. Haha en ik vind dat erg gezellig! (: Al is het ook best een beetje raar dat er nu niet geknutseld wordt voor sinterklaas. Op stage beginnen we nu gewoon aan het knutselen van een kerstboom en zingen we ‘Jingle bells’.
Zowel de leidsters als de kinderen vinden de pepernoten erg lekker, de pepernoten waren binnen ‘no time’ op. (Nederlanders vallen gewoon goed in de smaak hier.. :D)

Vorig weekend ben ik een lang weekend naar Dublin geweest samen met Brenda en Marieke. Twee vriendinnetjes van de Kenia- groep, die ik ruim een jaar geleden voor het laatst gezien had. Het was heerlijk. We hebben ontzettend gelachen en Dublin lekker verkend. We hebben overnacht in ‘Kinlay’, een hostel in ‘The Temple Bar’. Een super leuke, gezellige en vooral ook sfeervolle wijk in Dublin. Vol met leuke winkeltjes en vooral ook heel veel gezellige pubs. Vermaken is hier echt geen probleem. Inmiddels ben ik in Dublin al wel behoorlijk wegwijs.
We hebben trouwens een Hop on, hop off tour gedaan door Dublin, het Guinness Storehouse en Jameson Distillery (Irish Wiskey) bezocht.

Na een break van 2 weken ben ik weer begonnen op stage. Heerlijk! Ik was hier echt weer aan toe, lekker met de kindjes aan de slag. De kinderen leren inmiddels de namen steeds beter en ik word hier nu ook echt bij mijn naam genoemd door de kindjes. Haha’ en dit keer geen Jikke, maar een soort van ‘Jeske’ met een flink Iers accent: Schatjes! :D

Ook heb ik Kilkenney bezocht. Een super gezellig en sfeervol stadje hier verderop. Het is een half uurtje met de trein. Ruth was hier al geweest en heeft voor gids gespeeld, haha.
We hebben er lekker rond gelopen en wat dingen bekeken. Er staat hier een kathedraal zonder toren. Ze konden deze niet meer afbouwen omdat er geen geld meer voor was.
Ook hebben we een kasteel bezocht met een onwijs grote tuin. Erg leuk om allemaal even te bekijken.

We hebben hier trouwens speciale parkeerplaatsen. In Nederland kennen we de invalide- parkeerplekken allemaal wel. Hier gaan ze nog even een stapje verder.. Zo zijn hier bijvoorbeeld ook plekken voor aanstaande moeders (speciaal voor Brennie :D) en voor ouders met kinderen tot 5 jaar.

Het is hier echt ontzettend leuk en de tijd vliegt voorbij. Het wordt nu echt tijd om te kijken wat ik nog wil gaan zien. Voor ik het weet is het namelijk al kerst en tijd om voor 2 weken naar Nederland te gaan. Niet te veel bij stil staan en lekker genieten van de tijd hier! :D


  • 13 November 2013 - 11:43

    Tekla Buijert:

    hallo Jetske,

    leuk weer een reisverslag van je, ik dacht dat ik er 1 gemist had maar dat is dus niet het geval
    Een teken dat je het goed naar de zin hebt.
    hartelijke groeten vanuit een tot nu toe zonnig Kampereiland.



  • 17 November 2013 - 16:49

    Jenny Steller:

    Hallo Jetske.

    We krijgen een aardig beeld hoe je het daar hebt. Leuk om te volgen. Ook de foto's van de tijd met je vader en moeder vonden we leuk.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.

    Groeten van ons
    Johan en Jenny Steller.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Jetske

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 36175

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 05 November 2017

South Africa - Madagascar

28 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Buitenlandstage Carlow, Ierland

Landen bezocht: