Genieten van de vele mooie uitzichten - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu Genieten van de vele mooie uitzichten - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Jetske Koers - WaarBenJij.nu

Genieten van de vele mooie uitzichten

Door: Jetske

Blijf op de hoogte en volg Jetske

01 December 2013 | Ierland, Carlow

Stage is nog steeds erg leuk. Heerlijk genieten van die lieve kindjes. De sfeer is er erg goed en gezellig en dat is reuze fijn. Ik kan er lekker mijn eigen ding doen met de kindjes. De meeste kinderen hebben allemaal echt hun plekje gevonden in de groep, waardoor ze steeds meer in hun spel komen. Dat is super leuk om te zien. Ze gaan steeds meer helemaal op in hun eigen wereld. Wat ik overigens wel raar vind, is dat de kinderen zich hier niet af hoeven te melden als ze niet komen. Het is ’s ochtends altijd een verrassing wie er wel of niet komen van de kinderen die voor die dag op de lijst staan. Qua personeel wordt er hier geen rekening mee gehouden, ze staan gewoon ingeroosterd voor de volle bezetting op de groep en alle leidster blijven, ook als er ‘te weinig’ kinderen voor zijn.
Verder zijn we erg druk voor kerst! Lekker aan de knutsel en de kerstliedjes zijn ook favoriet. Haha’ zoals het hoort natuurlijk, knutselen met lekker veel glitters en heerlijk ook om ’s avonds de glitters nog een keer tegen te komen.

Verder is het ook echt even bezig voor school. De eerste examens staan al gepland voor begin februari. Ook de proeves (soort praktijkexamens) zijn nog niet klaar. Ik ben ondertussen bezig met het laatste deel waarin ik een kinderdagverblijf moet gaan ontwerpen.
Samen met Ruth nog lekker wezen stappen’ de pubs in en naar the Foundry! (:

Ook heb ik nog weer bezoek gehad! Of nouja Ierland heeft bezoek gehad.. Karin en Gerlo waren een weekendje in Dublin en die heb ik zondags opgezocht. Heerlijk om ze even weer te zien, bij te kletsen, te relaxen en de mooie kust van Dublin te bekijken. Het was de bedoeling om een stuk te gaan varen langs de kust, maar dat kon helaas niet doorgaan aangezien de tijden veranderd waren in verband met de tijd van het jaar.. ): Gelukkig rijden er hier veel Darts (Metro's) en was deze, na een bezoek aan het ‘Trinity College’, ‘The Grafton Street’ en het park, zo aardig om ons naar de kust te brengen. Door onze 'onbeperkte kaartjes' konden we lekker overal in- en uitstappen waar we dat leuk vonden. We zijn uiteindelijk alleen bij Killiney uitgestapt en hier hebben we heerlijk gesjouwd langs de kust. Het was best koud en eigenlijk hadden we net te weinig tijd om nog een stop te doen. Ik moest namelijk met de laatste trein weer terug naar Carlow. De binnenstad van Dublin ken ik ondertussen behoorlijk en daarom kon ik ze nog even wat leuke, mooie en gezellige plekjes laten zien. De dag is echt voorbij gevlogen en ik heb er enorm van genoten.

En toen donderdags.... Om 17.00 uur richting het busstation, want niet veel later kwam mijn lieve vriendinnetje Alexandra daar ook aan. :D Lekker kletsen, een dagje Dublin, Carlow in, het uitzicht op het dak bewonderen, naar de bios, natuurlijk de pubs bekijken en lekker uitgaan in the Foundry. Dat was alweer een tijdje geleden dat ik lekker gek heb staan doen met Alex en die schade hebben we wel weer een beetje ingehaald van het weekend. Het was echt super leuk! Het lange weekend vloog voorbij en was het alweer tijd om afscheid te nemen.. ): Niet voor lang, want over 3 weken is het al kerstvakantie.

Na nog een stageweek, vol met onder andere gezelligheid en hilarische opmerkingen van de kindjes, ben ik samen met Manon en Anne naar Waterford en Tramore geweest. Waterford is een 'grote' stad en ligt in het zuiden van Ierland. Tramore is daarin tegen een vissersplaatsje iets verderop en wat voor één. Super mooi! :D We zijn vanuit Waterford met de bus richting Tramore gegaan en bij de laatste halte uitgestapt. De kust! (: Hier hebben we heerlijk rond gesjouwd, gezeten en ontzettend genoten van het uitzicht. Rond een uur of 2 zijn we terug gegaan richting Waterford. De stad was al volop in de kerstsfeer, erg gezellig! We drinken nog even wat in de pub en gaan daarna met de laatste trein terug naar Carlow. De avond wordt lekker afgesloten door een film samen met Ruth.

Oe, en van de week zat er naast alle leuke kaartjes ook een groen briefje in de brievenbus. Gauw op de fiets naar het postkantoor, want daar staat een pakketje voor me klaar! (: Van pap en mam, een sinterklaaspakket en een kartonnen huis vol met laatjes, vanaf vandaag mag ik iedere dag een laatje open maken. Het zijn er 21, precies genoeg voor tot aan de kerstvakantie. Haha, toen ik van de week aan het skypen was met thuis, hoorde ik Bart al vertellen over het ‘huis’.. Ben benieuwd wat voor onzin er allemaal uit gaat komen.. (:
O' en vorige week kwam er nog een ‘geheimzinnige’ envelop in de brievenbus terecht.. Van Sinterklaas.. Een ‘stoombootinelkaarzetpakket’. Ik heb hem meegenomen naar stage en samen met de kindjes in elkaar geknutseld. Hij was erg favoriet wat hem helaas het leven heeft gekost..

En dat waren dan alweer een paar weken. Ik ga nog even bekijken wat ik hier nog wil doen en dat vervolgens plannen. De tijd hier is namelijk al bijna voorbij.. Tot de volgende blog!
Ojaa, en mocht je zin hebben in een kerstliedje dat je hier veel hoort; 'Fairy Tale of New York' http://www.youtube.com/watch?v=Pv0hlbWpa1w

  • 01 December 2013 - 16:54

    Alex:

    Jaaaaaaaaaaa Fairy Tale Of New York! Ik heb um nu ook op mn tel haha

  • 01 December 2013 - 18:47

    Tekla Buijert:

    Hoi Jetske,

    wat weer een leuk verslag en wat gaat de tijd toch snel nog een paar eken en dan staat de kerstvakantie al weer voor de deur en dan ben je hier voor een paar weken als ik het goed begrepen heb.

    groeten Tekla

  • 08 December 2013 - 12:36

    Gerda Beelen:

    Hoi die Jetske,

    En.....lekker pepernoten gemaakt? Toch nog een beetje in de sinterklaassfeer geweest. Als ik de verslagen lees heb je al gigantisch veel van Ierland gezien. Gewoon leuk en dan de gezellige pubs niet te vergeten. Die ga je misschien nog missen!! Nog twee weken en even twee weken thuis. Werk ze en studeer ze.
    Succes met alles wat je nog moet doen.
    Een hartelijke groet vanaf een druilerig en koud Kampereiland.
    Gerda

  • 09 December 2013 - 12:28

    Jeanne:

    Wat kun je boeiend vertellen.
    Kan het helemaal voor me zien.
    Geef niet elke keer reactie als ik je blogs lees, maar nu weer even wel.
    Wat leuk dat je met de kerst lekker thuis bent.
    Daar is in die tijd dat je weg bent al aardig wat veranderd natuurlijk.
    Maar dat heb je natuurlijk wel meegekregen, maar om het mee te maken is wel apart....
    Veel plezier nog even en dan een goede reis naar Hollanda.

    Groetjes Jeanne

  • 17 December 2013 - 08:54

    Karin:

    Hi, Jetske,

    Wat grappig, ik hoor nu "jou" kerstliedje hier op radio 538 :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Jetske

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 36169

Voorgaande reizen:

21 Juli 2017 - 05 November 2017

South Africa - Madagascar

28 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Buitenlandstage Carlow, Ierland

Landen bezocht: